Повсякденність у повітрі: художник створює небезпечні перформанси та дивує публіку

11 жовтня 2021, 06:20
Читать новость на русском

Джерело:

mymodernmet

За виступами француза Тьеррі Мандона завжди спостерігає чималий натовп перехожих – художник займається буденними речами на стінах кількаповерхових будинків. Цього разу митець полежав у ліжку на висоті кількох метрів.

Митець переосмислює наші буденні заняття, додаючи таким звичним справам як відпочинок у ліжку або читання книжки нового драматизму та небезпеки.

Варте уваги Майстриня створює динамічні скульптури з бронзи: фото дивовижних фігур

Перформер використовує відео, фотографію та інсталяцію, щоб виразити поетичний характер повсякденного життя, здійснити тонкі перетворення, де глядач знаходить як трагічні, так і комічні сторони свого існування.

Митець займається буденними справами на висоті в кілька метрів / Фото Тьєррі Мандон

Художник провів 2 дивовижних перформанси – "Всередині-зовні" та "Жива таблиця". Суть виступів доволі проста – чоловік займається буденними справами. Щоправда, відпочинок у ліжку та ранкова кава за книжкою цього разу відбувалися на висоті кількох метрів над землею.

"Всередині-зовні" та "Жива таблиця" – перформанси митця / Фото Тьєррі Мандона

Тьєррі Мандон не був закріплений на меблях – у будь-який момент митець міг зірватися донизу та покалічитися. Чоловік зазначає, що це – данина повсякденним режимам, які ми самі собі встановлюємо.

Під час виступів перехожі були дуже здивовані, не розуміючи, чи справжнє те, що вони бачать. Перформанси змусили глядачів поставити під сумнів, що це – художні виступи,
– розповів Мандон.

Перформер читає книгу на стіні одного з будинків: дивіться відео виступу

 

Перформанс – справа небезпечна

Для реалізації мистецького протесту творцям часто доводиться ризикувати своїм життям. Наприклад, Марина Абрамович, сербська мисткиня, яка нещодавно створила монумент для Бабиного Яру, у своїх перформансах не шкодує себе та своє тіло.

Під час одного із найвідоміших перформансів, "Енергії спокою", Абрамович серйозно ризикувала своїм життям – на жінку була націлена стріла, яка в будь-який момент могла полетіти прямо в серце мисткині. Улай, її тогочасний коханий, тримав тятиву й стрілу, націлену прямо в серце художниці, а Марина — сам лук. Головна ідея перформансу — показати важливість довіри у стосунках.